dilluns, 16 de març del 2020

Protegim el personal de les administracions locals, protegim la ciutadania

Recordem que cal tancar aquells serveis que no són essencials i confinar tot el personal públic a les seves cases per si calgués que substitueixin a les companyes i companys que mantenen en funcionament aquests serveis essencials.

– Advertim que serveis essencials no són serveis mínims. Per això denunciem que en alguns casos s’està posant en risc la salut i la vida de les persones vulnerables dels seus municipis.

– Aquesta crisi sanitària ha fet aflorar un excés de zel d’un nombre no petit de comandaments i polítics de l’administració local, que han posat i estan posant, per davant de la protecció de la salut del personal municipals i de les persones dels seus municipis, la seva obsessió per la presència física als llocs de treball.

Volem reconèixer públicament la bona actuació i responsabilitat de molts ajuntaments envers la salut dels treballadors/es i les recomanacions del Govern de Catalunya; i de l’altra, la manca de responsabilitat d’alguns governs locals per no fer cas dels advertiments i recomanacions del Govern i de menystenir la salut dels treballadors i les treballadores públics/ques, posant per davant la prestació de serveis i la producció a la seva salut.