dijous, 29 de novembre del 2018

La Intersindical-CSC destaquem la importància de les vagues del sector públic en termes laborals però també en la lluita per a la recuperació d’uns serveis públics de qualitat

La Intersindical-CSC ha participat aquest matí a la manifestació unitària que diversos sindicats han convocat com a activitat central de les diverses vagues que han afectat als serveis públics. Des de la Intersindical-CSC es posa de manifesta que totes aquestes vagues són, principalment per recuperar la qualitat dels serveis públics que es va perdre durant les retallades en els anys de crisi i que no s’han recuperat i també per recuperar els drets laborals i retributius del personal públic que va ser el primer en patir les retallades i encara no ha recuperat la totalitat dels drets.

Carles Sastre, secretari general de la Intersindical-CSC ha volgut destacar, en relació a les diverses vagues que s’han dut a terme durant aquesta setmana en diversos serveis públics, que “aquestes vagues demostren que estem en un punt d’inflexió. Òbviament que hi ha reivindicacions salarials, però el més important son les condicions de treball i la defensa dels serveis públics. No s’entén que mentre se’ns diu que les grans xifres econòmiques milloren això no es traslladi en millora de condicions i dels serveis públics. No es tractava d’austeritat es tractava d’empobriment i desigualtat. I els sindicats del règim ni estan ni se’ls espera.”

Aquesta setmana s’han convocat diverses vagues relacionades amb el sector públic, en concret vaga a la sanitat, a l’ensenyament obligatori de primària i secundària, ensenyament universitari (que ha coincidit amb la vaga d’estudiants) i personal d’administració i serveis de la Generalitat de Catalunya.

L’àmbit de sanitat de la Intersindical-CSC destaca l’elevat seguiment de la vaga en termes absoluts i arreu del territori, posant de manifest la necessitat de prestar una atenció a la ciutadania qualitativament millor de manera que, certament, la vaga reclama drets laborals, però per millorar l’atenció als pacients.

Des de la Federació d’Administracions Públiques de la I-CSC es valora positivament la resposta del personal públic d’administració i serveis de la Generalitat a aquesta convocatòria, destacant que “fem vaga per recuperar el 30% del poder adquisitiu perdut des de l’inici de les retallades i per la igualació a l’alça de les condicions de treball entre els departaments de la Generalitat i els ens públics de gestió privada. I això no es pot aconseguir gestionant autonòmicament la Generalitat”

Des de l’àmbit d’universitats es considera un èxit la participació de les diverses universitats catalanes, tot i el seguiment desigual i es considera que cal “apostar perquè s’impulsi una unitat d’acció real que permeti coordinar totes les universitats i sostenir en el temps la lluita contra la precarització del seu personal. Entenent que la sobirania política i econòmica -la Republica- és l’instrument que en tot cas ens permetrà decidir sobre tot alló que ateny els nostres serveis públics en general i sobre el model d’universitat en particular.”

En relació a la vaga convocada a l’ensenyament de primària i secundària des de Ensenyament de la Intersindical-CSC es destaca que amb aquesta convocatòria es posa de manifest la necessitat d’avançar cap a una “defensa dels nostres drets i d’una escola integradora, democràtica, igualitària i de qualitat i aquests elements passen necessàriament per millorar les condicions laborals del personal docent amb l’objectiu final de construir una societat avançada a través de l’educació d’infants i joves”