dimecres, 27 d’octubre del 2021

#Estabilització El personal interí no es toca!

No a la Icetada, prou abús de temporalitat

CAP A LA PLENA ESTABILITZACIÓ!

NO A L’ERO MÉS GRAN DE LA HISTÒRIA DE CATALUNYA!

La Intersindical va aprovar i discutir la seva posició sobre l’abús de temporalitat durant el primer semestre d’aquest any. La proposta del sindicat per solucionar l’abús de temporalitat que han patit i pateixen milers de treballadors públics consisteix, resumint-ho molt, en la posada en pràctica d’un mecanisme que ja permet el marc legal actual: habilitar mitjançant reforma legislativa el concurs de mèrits com a fórmula excepcional de les futures convocatòries d’estabilització del personal en abús de temporalitat.

És des d’aquesta crítica a l’abús de temporalitat i, per tant, de la crítica a la mala praxis de les diferents administracions públiques que donem suport a totes les mobilitzacions que lluiten per defensar el personal interí. L’abús de la temporalitat és, avui en dia, un dels principals factors de precarietat a les administracions públiques, una precarietat que no només afecta als treballadors sinó que acaba afectant als serveis públics en general i, per tant, a la ciutadania.

La Intersindical, com a sindicat de classe i independentista, sempre estarà al costat de les mobilitzacions per defensar a la classe treballadora i és per això que fem una crida per mobilizar-se en defensa del personal interí.

El Decret Iceta que encara està en procés d’esmena és una resposta maldestra de l’Estat espanyol davant de l’incompliment flagrant de la normativa europea sobre l’estabilització del personal públic. El desgavell actual és conseqüència d’una provisió de places insuficient per part de les administracions públiques, i la Icetada no aporta solucions, sinó que encara genera més incertesa.

La Intersindical defensa la plena estabilització del conjunt dels treballadors públics i, per això, de manera realista, proposem mesures extraordinàries que ens permetin arribar a una solució estructural.

Proposta de La Intersindical d'acord del personal en situació d'abús de temporalitat en l’àmbit de les administracions públiques