Aquesta setmana hem rebut amb sorpresa un correu electrònic del Director de RH on se’ns informa que:
“...un cop superades
les primeres setmanes de setembre, i tenint en compte la necessitat d’iniciar
el camí per a una tornada a la normalitat, com a mirall d'allò què ja està fent la
resta de la societat catalana, hem decidit començar amb una
reincorporació al treball presencial...”
En cap cas creiem
que s’hagi superar la crisi sanitària de la COVID-19, les noticies que ens arriben de les
autoritats sanitàries són que estem a prop d’una segona onada de contagis, i les
dades epidemiològiques actuals no preveuen una millora de la situació a curt
termini.
Mostra d’això és el correu que la Cap Técnica de Prevenció,
indicant que cal mantenir, i fins i tot incrementar, les mesures de seguretat i
protecció, tant per protegir els treballadors especialment sensibles, com per a l’ús dels espais comuns dels
edificis i instal·lacions municipals.
Si ens remuntem a les primeres instruccions que es van
donar a l’inici d’aquesta crisi, veurem de seguida que les solucions generalitzades i uniformes, com la que ara ens planteja
RH, no han funcionat en el passat ni serviran en aquest moment.
Davant d’aquesta dicotomia entre productivitat i seguretat,
sempre prioritzarem la seguretat dels
treballadors, és per això que des d'aquesta secció sindical exposem el següent:
Cal entendre la singularitat de cada Servei i Regidoria,
donant la responsabilitat als Cap de Servei per organitzar els seus treballadors
d’acord amb les condicions dels llocs de treball i les necessitats de
conciliació, establint un seguiment del teletreball tal i com es fa en el
treball presencial.
Cal prioritzar el teletreball i l’atenció telemàtica, però
dotant amb les eines i mitjans tècnics els companys que teletreballen des de
casa, així com a les oficines i sales de reunions dels edificis municipals,
oferint solucions tecnològiques i de Protecció de Riscos Laborals, per tal de garantir una bona atenció a la ciutadania.