dilluns, 29 d’abril del 2019

Manifest de la Intersindical-CSC per l'1 de maig

ALCEM-NOS PELS DRETS LABORALS!
REPÚBLICA CATALANA SOCIAL I FEMINISTA!
#1Maig2019

La classe treballadora del nostre país pateix els efectes de les polítiques antipopulars dels governs de París i Madrid i d’aquelles instàncies supranacionals que segueixen els dictats de les elits econòmiques. Aquestes -emparades en la impunitat que ofereixen els governs i administracions de torn- han desenvolupat una ofensiva d’empobriment generalitzat de la població i d’acumulació de capital obscenes.

Repressió, guerres, Cops d’Estat i supressió de drets democràtics bàsics, són algunes de les expressions violentes que un sistema econòmic depredador està emprant contra la immensa majoria de la població mundial, al marge d’orígens o nacionalitats. Així mateix, observem com el sistema econòmic imperant està, també, explotant desaforadament els recursos naturals del planeta, amb la qual cosa es dibuixa un horitzó de col•lapse ambiental de dimensions difícilment ponderables.

Aquest marc global té la seva expressió local a casa nostra en un empobriment generalitzat de la classe treballadora, l’establiment d’una àmplia franja de població precaritzada, subocupada o desocupada, amb greus expressions de caràcter masclista sistèmic i, paral•lelament, en el cas dels Països Catalans sota les urpes de l’estat espanyol, un règim cada cop més feixistitzat i repressor que violenta de manera sistemàtica els drets polítics i civils de la població.

Des de la Intersindical-CSC, sabem que és imprescindible avançar cap a una societat igualitària on la classe treballadora esdevingui l’eix central de l’acció de govern. Per a nosaltres la fórmula que ens pot permetre lluitar per assolir aquests objectius és la República Catalana independent, de caràcter social i radicalment democràtica.

Així mateix, creiem i treballem per democratitzar el sindicalisme, des dels centres de treball, per a fer que aquest esdevingui una eina col•lectiva de conquesta de nous drets des de l’actuació sociopolítica, la mobilització i l’acció emancipadora de la classe treballadora.

La nostra aposta per la radicalitat democràtica és avalada pel fet que la immensa majoria de la població és composada per persones treballadores i, per tant, són aquestes les que han de decidir quin és el model social i politicoinstitucional que desitgen.

La democràcia i només la democràcia, radical i des de baix, pot oferir-nos els mecanismes per revertir l’actual situació i obrir un escenari de justícia social i llibertat política i nacional al nostre país. Així mateix, l’internacionalisme inherent al moviment obrer, és una eina que no podem obviar i que cal desenvolupar des de tots els àmbits.

Des de la Intersindical-CSC, fem nostres les reivindicacions expressades al manifest de la plataforma Alcem-nos, assumint-les com a pròpies i comprometent-nos a treballar per assolir-les en benefici de la classe treballadora dels Països Catalans.

No podem, ni volem, obviar el nostre suport a les preses polítiques catalanes, a les exiliades i a totes les persones represaliades, exigint el seu alliberament i retorn a casa nostra. Perquè la lluita per l’alliberament nacional és indestriable de l’alliberament social de la classe treballadora del nostre país.

Alcem-nos pels drets laborals!
República catalana social i feminista!
Visca el 1r de maig!
Visca la classe treballadora!
Visca la terra!