dimecres, 10 d’octubre del 2018

Volem treballar el 12 d'octubre i el 6 de desembre

Cada any per aquestes dates, som molts els i les treballadores que voldríem treballar el 12 d’octubre o el 6 de desembre ja que considerem que no són dies per celebrar res, i voldríem poder fer festa qualsevol altre dia de l’any.

D’acord amb la normativa vigent, l’estat és qui té la competència exclusiva per designar determinats festius, de manera que el 12 d’octubre o el 6 de desembre són d’obligat compliment, ja que són considerades festes laborals de caràcter retribuït i no recuperable. Només poden treballar en aquestes dates aquelles empreses que per raons organitzatives o tècniques ho requereixin.

No obstant això, podem trobar la manera de treballar aquests festius, complint la normativa vigent. Cal distingir entre el sector privat i el públic.

Com ho podem fer?
Imprimeix i comparteix el díptic on t'ho expliquem detalladament.

Us facilitem un model de document per demanar al vostre centre de treball que tant el 12 d’octubre com el 6 de desembre us deixin treballar, us el podeu descarregar aquí