dijous, 3 de febrer del 2022

LLEI 20/2021, DE 28 DE DESEMBRE, DE MESURES URGENTS PER A LA REDUCCIÓ DE LA TEMPORALITAT EN L'OCUPACIÓ PÚBLICA

A La Intersindical un cop publicat el text definitiu de la nova llei, pensem que continua sent insuficient i que genera massa incerteses entre les persones treballadores, de manera que el risc de patir l'ERO més gran de la història continua present. És cert que s'han habilitat els instruments que des de la Intersindical demanàvem per a “l'estabilització de les plantilles”, com ho és el concurs de mèrits, cosa que suposa un avenç per a determinats col·lectius. Però, alhora, s'hi han posat uns condicionants restrictius i queda en mans de cada administració de com aplicar-los, de manera que la incertesa continua.

Per corregir l'abús de temporalitat no només s'ha d'aconseguir estabilitzar les places, sinó que s'ha d'acabar amb la interinitat crònica de milers de treballadores públiques que, de forma concatenada o no, en la mateixa o en diverses places, han cobert les necessitats de les administracions catalanes.

En aquesta llei també es manté l'acomiadament als tres anys d'ocupar la vacant per als nous nomenaments que s'han fet arran de la Icetada, així com la indemnització en cas d'acomiadament de 20 dies de retribucions fixes per any treballat, i no de 33, amb una limitació de 12 mensualitats.

Davant de tanta incertesa i diversitat de situacions individuals us convidem a participar en una trobada virtual amb els delegats de la secció i els assessors del sindicat per a resoldre dubtes i valorar casos concrets. Tots els que estigueu interessats comuniqueu-nos-ho via correu electrònic a intersindical-csc@vilanova.cat.