divendres, 29 de maig del 2020

Canvi al servei de de recepció


La passada setmana va ser la darrera en la qual BarnaPorters prestava el servei de de recepció i d'atenció de la centraleta telefònica a l'Ajuntament i altres edificis municipals.

Aquest contracte va sortir a licitació l'octubre de 2019, i aquest més de febrer la Junta de Govern Local va acordar adjudicar el contracte de serveis d’auxiliar de recepció i d'atenció de la centraleta telefònica de la Casa Consistorial, de la Casa Olivella i de Can Pahissa, per termini d’un any, a l'empresa EULEN, SA.

Cal recordar que al pressupost 2020 el Govern va consignar la quantitat de 180.000€ per la provisió de processos d'internalització de serveis prestats externament. Creiem que remunicipalitzar el servei de recepció hagués estat una manera de demostrar aquesta voluntat d'internalitzar serveis.

Tampoc entenem perquè no es va preveure, en el seu moment, que l'empresa guanyadora del concurs havia de subrogar el personal que prestava el servei. Quan es parla d'estabilitat laboral també hem de tenir en compte les companyes i els companys que presten un servei públic, d'atenció al ciutadà, encara que sigui a través d’una contracta i no com a plantilla municipal.

Des del servei de la Direcció de l'Empresa s'han desentès d'aquest tema. Demanem una explicació per part de la Regidora d'Intervenció i Tresoreria, que és la responsable d'aquesta contracta. Vetllarem perquè es garanteixi uns mínims d'estabilitat laboral a la plantilla, i més en la difícil situació laboral que travessa el nostre país.

Per últim, donar tot el nostre suport als companys que deixaran de prestar aquest servei i la benvinguda al nous que s'incorporen a prestar-lo. Esperem que d’aquí a un any no haguem de tornar a lamentar novament una situació com aquesta.


Cap comentari: