dijous, 7 de març del 2019

Manifest de la Intersindical-CSC per la Vaga General Feminista

Sense igualtat no hi ha llibertat!
8 de març de 2019 vaga general feminista

Recorda que pots afegir-te en qualsevol moment a la vaga!

Manifest

Aquest 8 de març convoquem vaga general per segon cop en poc més de quinze dies per reivindicar la igualtat de tracte i oportunitats en l'àmbit laboral. Convoquem vaga general, sumant-nos a la crida feta des del moviment feminista, per denunciar les opressions, discriminacions i múltiples violències que patim les dones en totes les esferes de la vida. En aquest sentit, ens adherim al seu Manifest unitari: juntes som més fortes! Cap pas enrere! Ens aturem per canviar-ho tot!!

En l'àmbit laboral les dones som any rere any les que acumulem més contractacions parcials, els salaris més baixos, les condicions laborals més precàries. Continuem sense poder accedir en igualtat de condicions a la feina, o a la promoció professional, i les discriminacions de base que patim en són la causa. Continuem patint assetjaments sexuals i per raó de sexe. Les violències se'ns acumulen i el cost que paguem és alt: malalties de caràcter psicosocial, riscos vinculats a la seguretat en el treball, pobresa, mort.

I aquests riscos són més alts en dones racialitzades o del col·lectiu LGTBI. I s'accentuen quan es tracta de dones que treballen al marge del mercat laboral regularitzat, amb contractes particulars que no asseguren les mínimes garanties laborals: salari, jornada, tracte...sovint en condicions més semblants a l'esclavatge.

Pel que fa al treball de cures i domèstic, les dones en continuem acumulant la gairebé totalitat. Les mesures de conciliació, que es garanteixen bàsicament en el sector públic, i per les quals hem lluitat històricament, poden acabar esdevenint, malgrat tot, mesures que perpetuïn que les dones continuem assumint aquestes tasques. Per això hem d'avançar en mesures que fomentin la corresponsabilitat, així com l'augment i l'equiparació dels permisos de maternitat i paternitat o la discriminació positiva envers les persones que s'acullin a permisos per conciliació.

Les dones ens volem vives i lliures. I exigim un marc laboral segur, que garanteixi la igualtat de tracte i d'oportunitats, del qual s'erradiquin les múltiples discriminacions i violències que patim les dones en el món del treball. Un marc laboral que inclogui i reconegui els treballs que fan possible la sostenibilitat de la vida, que garanteixi els drets de totes les dones sigui quin sigui el treball que desenvolupem. Per fer-ho possible, per garantir-nos el dret a viure, des de la Intersindical-CSC lluitem i treballem per construir una República Catalana independent que articuli les polítiques necessàries per erradicar les violències masclistes i que garanteixi la igualtat efectiva de les dones i del conjunt de la ciutadania.

Perquè si volem esdevenir una societat de dones i homes lliures, la República Catalana Feminista és l'única alternativa possible a un règim monàrquic profundament patriarcal, a un estat demòfob que empresona la dissidència, criminalitza la protesta i garanteix impunitat a qui fa apologia de la violència patriarcal i masclista, i a qui la pràctica.

Des de la I-CSC ens comprometem i lluitem perquè els drets de les dones estiguin en el centre de la nostra acció sindical diària en tant que entenem que a més de ser un dret fonamental, garantir-los els drets, millora de les condicions de vida del conjunt de la classe treballadora. Per tal de contribuir a avançar cap a la igualtat efectiva en l'àmbit laboral i esdevenir agents transformadores en aquest sentit, atès que disposem d'una Llei d'Igualtat que conté articles que regulen la creació de la persona responsable sindical d'igualtat -articles anul·lats pel TC- engeguem una campanya per reclamar la creació d'aquesta figura en els centres de treball on tenim representació. Així mateix exigim al Govern que recuperi els articles anul·lats.

Eradiquem el patriarcat, construïm la República Catalana feminista!

Sense igualtat, no hi pot haver llibertat!