dimarts, 19 de febrer del 2019

Serveis mínims al nostre Ajuntament, vaga general 21 de febrer

El Departament de Treball de la Generalitat ha fet públic avui dimarts dia 19, el decret de serveis mínims que s'han de complir a Catalunya durant la convocatòria de vaga general convocada per la Intersindical-CSC per al dia 21 de febrer. Podeu consultar el decret aquí.

La nostra secció sindical vetllarà perquè aquest dijous 21 de febrer es respecti el dret fonamental de vaga de tots els treballadors i treballadores del nostre Ajuntament, denunciant totes aquelles pràctiques que puguin anar en contra de les garanties legals que protegeixen el dret a vaga, i per que aquest motiu aquest mateix matí hem sol·licitat per escrit a l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú:

• Que ens comuniqui quins serveis mínims dictamina als nostres centres de treball per la vaga del 21 de febrer amb antelació per poder valorar-los i comprovar que es dicten d'acord a l'ordre de serveis mínims del Departament de Treball.
  • Que les persones que hagin estat designades per fer els serveis mínims rebin una comunicació formal i efectiva de la designació.
  • Que es respecti el dret de vaga, pel qual l’empresa no pot substituir sota cap concepte a les persones vaguistes, ni contractant altres persones, ni fent que un altre persona de la mateixa empresa faci la feina de la vaguista, com tampoc es pot obligar a fer hores extres a cap altre treballador/a de l’empresa.

Us mantindrem informants un cop ens comuniquin els serveis mínims, i us animem a sumar-vos a la convocatòria de vaga general el 21 de febrer i a denunciar qualsevol pràctica que detecteu als vostres llocs de treball que vagi en contra de la garantia d'un  dret fonamental com el dret a vaga.

#21VagaGeneral