dijous, 21 de febrer del 2019

Alt seguiment de la vaga general a l'Ajuntament de Vilanova

La nostra secció sindical valora molt positivament el seguiment de la vaga entre els treballadors i treballadores municipals. Amb dades a les 10 del matí, només treballava un 48,7% de la plantilla amb dret a vaga, el que reflecteix l'alta participació que ha tingut la convocatòria de la vaga general convocada per la Intersindical-CSC. Tot i així, el seguiment ha estat desigual per departaments, amb alguns serveis completament tancats, d'altres funcionant amb mínims, i d'altres que han funcionat amb normalitat. Les dues biblioteques municipals, així com l'Oficina Jove, han estat tancades tot el matí.

A les 7 del matí membres de la secció han informat dels motius de la vaga als treballadors/es que accedien a l'Ajuntament i a l'Imet, han repartit díptics amb les reivindicacions laborals de la Intersindical, i els han animat a unir-se a la vaga si s'ho repensaven, alhora que se'ls informava de la concentració que es faria a les 12 del migdia a la plaça de la vila, convocada per la nostra secció sindical.

Paral·lelament, el Comité de Vaga ha convocat una marxa a nivell comarcal, que ha sortit a les 10 del matí de Ribes i que ha finalitzat a les 12 del migdia a la concetració prevista a plaça de la Vila. A la marxa han assistit gent de tota la comarca que han omplert la plaça de gom a gom.

Marxa comarcal

Lectura del manifest de la Intersindical-CSC, convocant de la vaga general

A la concentració de la plaça de la Vila hem llegit el manifest de la Intersindical-CSC (que podeu llegir aquí), i un altre de l'ANC a nivell comarcal. S'ha donat per acabada la concentració convidant a tots els assistents a participar a les concentracions previstes a Barcelona durant la tarda.